Fordelingen af de firmajulegaver
Vi har det jo ikke så svært med de private julegaver, når de skal gives til.
Enten er vi sammen med de mennesker, som der skal have julegaver, eller også har vi afleveret dem i forvejen til folket, hvis man ikke skal fejre jul med dem, så de kan åbne dem juleaften.
Skulle en af disse muligheder glippe, så kan man mødes før eller efter jul og udveksle eller bare give julegaver, så man får dem omkring højtiden.
Men det er lidt noget andet, når man har at gøre med firmajulegaver, som man helst gerne vil give til de ansatte, inden de går på juleferie.
For der kan være mange mennesker, som der her skal have deres gave, så hvordan gør man lige med at fordele disse gaver rettidigt?
Få lavet en plan for fordelingen af firmajulegaver
Hvis man bare er et lille firma med en håndfuld ansatte, så kan man måske bare som chef sørge for at indkøbe de gaver selv – måske nogle ekstra store af slagsen – som man så fordeler rundt til et møde inden juleafslutningen eller måske endda til en julefrokost.
Men er man mange flere ansatte i firmaet, så skal man måske uddelegere den opgave til en person i firmaet, der kan stå for at indkøbe de gaver.
For nogle ansatte går måske på juleferie før andre, nogle møder sent ind igen, og nogle kommer måske ikke tilbage efter julen – men alle skal jo have deres firmajulegaver.
Der kan være tale om et virkelig stort firma, hvor man er nødt til at have mange mellemledere til at sørge for at skaffe firmajulegaver til alle ansatte i deres afdeling, og de skal stemme overens med dem, som de får i de tilsvarende afdelinger og helst samtidig.
Derfor er der grund til at lægge en plan for den strategi, så man når det i tide.
Læs også artikler på nogle af vores svenske sider: