Få designet dit logo af en grafisk designer

17 May 2020 Lotte Hindsberg

editorial

En virksomheds visuelle design har meget tilfælles med bøger og vin. De har det tilfælles at ser det kedeligt ud, så kan indholdet være nok så godt. Det er der ingen der vil finde ud af. Bogen vil blive sat tilbage, det samme vil vinen og en mulig kunde vil forsætte med at lede efter en anden. Det er derfor at dit visuelle identitet og dit logo design er så vigtigt og du ikke bør falde for fristelsen og få lavet det af en veninde, der har lavet et par stykker for sjov. Det lyder enkelt at lave et logo, men det kræver en lang uddannelse og et helt specielt talent, at få form og farver til at udtrykke lige det dit firma står for.

Læg en overordnet strategi

Det er en god ide allerede når du går og tænker tanker om at starte et firma også at tænke på din visuelle strategi. Du skal give den lige så meget opmærksomhed, som du vil bruge på din forretningsplan. Jo før du begynder at lave din overordnet strategi, jo nemmere vil det også være at få den visuelle identitet på plads. Det er en god ide at involvere din grafiske designer så tidligt som muligt i forløbet, så han eller hun bedre kan rådgive dig. 

Hvordan ser et godt logo design ud?

Et godt logo er enkelt og genkendeligt. Det skal være et der kan bruges på alt, fra en lille telefonskærm til kæmpestore bannere og hjemmesider. Det skal være tidløst og nemt at lave små ændringer på, så det kan følge med tiden uden at man lægger mærke til, at det er blevet ændret eller at man skal ud og lave det helt om. Et godt eksempel på et enkelt og meget genkendeligt logo, er Facebooks lille hvide f på en blå baggrund.

More articles